De een-na- laatste dag

Gepubliceerd 30 december 2016 door draagmemmie

Het is 30 december. De een na laatste dag van het jaar. En wát voor jaar. Met veel hoogte, maar ook diepte punten. Veel geluk, maar toch ook wel weer moeilijke momenten.

Het jaar stond voor mij in het teken van leren. De cursus draagconsulente werd gedaan en ik sprong in het diepe met het geven van consulten. Naast dat ik hier veel voldoening uit haal en het erg leuk vind zijn er ook minder leuke dingen. De onderlinge strijd om consulten. Niks voor mij. Het er van uit gaan dat je dingen gratis gaat doen. Wat ik heel graag zou willen doen, maar ook hier moet brood op de plank komen. Het is zoeken naar hoe ik dit wil indelen. Ik moet zakelijker worden.

Ook dat is leren. Persoonlijke groei. Soms zo moeilijk, zo confronterend maar ook mooi en fijn. Ik heb dit jaar veel geleerd. Maar heb ook nog een lange weg te gaan. Het einde van het jaar is altijd een mooi moment om terug te kijken. Maar ook om vooruit te kijken. 2017 ligt als een onbeschreven blad voor me. Wat gaat het me brengen?

Ik hoop op veel consulten, want dat vind ik ontzettend leuk om te doen. Op meer inspiratie tot schrijven, want dat blijft er steeds bij. Op wonderlijke mooie momenten. Maar ook op persoonlijke groei. Op lieve mensen om me heen. Ik hoop dat ik veel leuke dingen mag doen, nieuwe dingen mag leren. Dat we, als gezin, weer net zo veel plezier mogen hebben als afgelopen jaar.

Ik hoop dat iedereen om ons heen gezond en blij blijft. Dat ze genieten van het leven. De mooie momenten mogen plukken. Maar zo nu en dan ook een klein buitje, zodat je de mooie momenten weer leert te waarderen.

2016 je was fijn. Dankjewel voor alle mooie momenten en leermomenten.

2017 we hebben zin om je te leren kennen.

Plaats een reactie